Tuesday 15 October 2013

PERCUTIAN KE PULAU PERHENTIAN 'REST & RELAX BACHELOR TRIP' DAY 2

permulaan hari ke 2 kita orang bersarapan di hotel , harga rm10/perhead **highly recomended**.. sangat berbaloi banyak pilihan dan sedap , tapi kurang memuaskan bila semua di bahagian kitchen adalah foreigner worker **paham2 la dia orang daripada mana k**.  apa2pun sebangla2 dia orang tapi servis melayan pelanggan tiptop cuma bahasa menjadi penghalang, aku cakap benda lain dia bg benda lain **noya sunggoh**. lepas sarapan melepak kejap sambil berjemur tanned kan kulit **fefeling mat salih berjemur, mcm gambar dekat bawah**

Sun Rise

setle membuncitkan perut, masing2 terus bersiap untuk activiti snoorkeling pada jam 1030 . alangkah malangnya yang naik 1 bot kita orang ni adalah pelancong dari China, kalau bercakap macam la kawan dia duk sebatu , duk terpekik terlolong sambil menunjukan gigi kuning dia tu.. dem!! x selera aku nak makan kalau ingat balik .. haha

bot kita orang g snorkling
lupa nak cakap aktivit snorkeling ni aku ambik dari pada kedai betul2 sebelah hotel kita orang, nama dia WANIE SHOP, owner kedai ni friendy gila oink oink, bukan owner dia je , mak dia , laki dia mmg peramah sangat2 dan aku cadangkan korang ambik snorkeling dekat kedai dia sebab tpt lain ada yang caj dari rm80 - rm100 untuk pakej snorkeling di Pulau Rawa dan rm50 untuk pakej 5 point TAPI dekat WANIE SHOP ni pakej ke Pulau Rawa hanya rm50 dan Pakej 5 point tu hanya rm35 dan yang paling syok masih boleh bargain .. haha bargain punya bargai kita orang dapat pakej Pulau Rawa tu rm40/person , haaaaaaa murah x? mana ko nak dapat harga macam tu , so apa lagi deal terus tanpa banyak soal jawab **terbukti yang mulut aku ni memang manis**

posing sikit
member aku muka cuak takut lemas

expose sikit 
budak ni suruh ambik gambar dia

kalau ambik pakej Pulau Rawa ni dia orang akan bawa kita kepada 3 point untuk snoorkeling , setiap point tu ada nama dia sendiri yang aku ingat Pulau Susu Dara, Pulau Tengku Burung dan lagi 1 aku terlupa **banyak sangat makan semut** . tapi tiga-tiga pulau ni aku boleh cakap superb!! sbb coral dan ikan dia semua besar2 dan yang paling penting aku nampak NEMO ..haha ko ingat senang ke nak cari si nemo ni? orang bertuah mcm aku je boleh jumpa nemo . haha nemo ni selalunya duduk jauh dari pesisir pantai/pulau dan bersaiz kecik je dan dia suka menyorok dekat coral yang yang panjang2 dan beralun2 tu **yang selalu ada dalam dokumentari tv**group China yang naik bot ngan kita orang ni bila nampak ikan je menjerit2 , dah mcm x pernah tgk ikan berenang **kesian kesian**

snorkling
poyo jap
muka minta penampar

masuk je pulau yang ke-3 , sorang member aku ni dah x larat , termuntah2 , bukan sbb mabuk laut tapi banyak sangat sedut air laut , aku mcm biasa , sibuk dengan misi mencari nemo **cute siot kalu dapat tgk nemo ni secara live**

dah agak lama snookerling kat tengah laut tu perut plak berkerongcong mintak di isi makan , so apa lagi, paksa abang bawak bot tu bawak laju2 **lupa aku nak cakap, time kita orang tgh snorkeling ni , yang paling excited snorkling sbnrnya abang bawak bot tu, dia plak yang melebih2 siap pakai 'fin' segala, tapi yang paling syok abang ni mmg sporting, siap boleh jadi bahan lawak kita orang lagi**

time balik punya laju abang tu merempit bawak bot ke tpt dia pungut kita orang awal2 tadi , melambung lambung kita orang dalam bot tu dgn perut lapar dgn China tu menyanyi dem!! nak muntah aku .. haha **aku rasa abang tu yang kelapran sgt sbb dia yang excited berendam dalam air tu yang dia merempit bawak bot x hingat dunia**

sampai je kat darat masing2 pecut masuk hotel, mandi dan skrg misi mencari lunch .. Lunch hari ni kita orang makan dekat Ewan's Cafe.. betul2 belakang hotel kita orang tu.. sambil makan sambil on9 dan paling penting Ewan's Cafe ni Winner untuk cafe terbaik di Pulau Perhentian untuk tahun 2012 dan 2013, jadi mmg layak di iktiraf pun sbb dia orang ni very very friendly melayan customers .. 

Ewan's Cafe
lepas lunch kita orang sambung cuci mata dekat Long Beach sbb semalam x dpt cuci mata sangat . kat sini para kaum2 lelaki x perlu risau sangat sbb 2piece di mana2 je **nanti aku buktikan** , cuma bersiap sedia dengan spek dan eye-mo .. eye-mo tu mana tau tiba2 mata x leh berkelip tgk 2piece so titiskan eye-mo di mata .. haha

sajian mata
aku harap 5 biji kelapa jatuh atas mat salleh dalam buai
jamuan mata

jamuan mata

jamuan mata

jamuan mata

jamuan mata


kat sini bukan je orang orang putih yang berbikin, orang melayu kita pun ramai yang berbikini tapi yang amat memalukan bila sesulit banyak pun tetap nak bebikini, nak muntah aku tgk tapi x pe, dh rezeki tengok je la.. haha

lepas settle cuci mata kita orang sambung tengok sunset tapi malangnya hari nak hujan jadi sunset pun malu2 nak timbul so kita orang decide balik bilik dan berehat sblm start aktivit malam.

MALAM

cadangnya dinner nak makan BBQ sempana malam terakhir kalau pulau ni tapi memandangkan hari tu aku dah makan bbq dan rasanya agak memual kan so kita orang tukar plan makan kat tpt lain , haha cuba teka kita orang makan kat mana .. haha **lambat benar korang nak meneka kan, so aku bg tau je la** malam ni ktia orang tetap makan dekat Ewan's Cafe .. haha nak buat mcm mn, kat sini je makanan yang sedap tpt lain harap je mahal tapi x sedap sbb tu kira orang tetap setia dgn Ewan's Cafe.

lepas dinner, kita orang berjalan2 dekat atas jetty tgk 1 group mat salleh tengah scuba waktu malam, wow! mmg syok la scuba waktu malam , dengan angin kuat + ombak besar = mmg mencabar, sebenarnya impian aku dari dulu nak memiliki lesen scuba tapi x kesampaian lg , insyaAllah satu hari nnt akan termakbul. 

aktiviti malam yang xpernah aku tinggalkan adalah tengok BULAN .. kenapa aku tengok bulan? sebab hanya orang yang memahami sahaja tau kenapa aku suka tgk bulan dan kenapa aku suka habiskan waktu malam aku tgk bulan ..

bulan peneman malam ini

balik je bilik , aku g basuh kaki, keluar je tandas semua dah berdengur ..  ooemmgii!! semua orang pakai ilmu apa ni sampaii senang sangat terlelap?? padahal x sampai 5min aku g basuh kaki .. aiyoo . xpe xpe aku paham sbb masing2 dah kepenatan lagi pun esok nak bangun awal pagi nak gerak ke aiport balik ke KL.


No comments:

Post a Comment