Wednesday 13 November 2013

PROGRAM ANAK ANGKAT ANJURAN BACHELOR BUSINESS MANAGEMENT CLUB UNIVERSITI SELANGOR

macam macam ado!!

dah lama nak join program macam ni tapi last last ada jugak orang yang jemput untuk join sekali, secara amnya pengarah projek anak angkat ni dah lama jemput tapi secara verbal la bukan secara rasmi , so x boleh nak excited sangat selagi belum terima surat rasmi daripada Bachelor Business Management Club (BBMC) Unisel ..

tup tup beberapa hari sebelum program di jalankan surat rasmi pun sampai la ke tangan aku , so apa lagi bersorak kegembiraan la aku haha **kalau boleh time ni nak ada pom pom gurl** , sekurang2 nya hujung minggu ni ada lah aktiviti aku daripada melepak x tentu hala .. 

mai nak story sikit pasai program ni : 

Program
Anak Angkat Bersama Penduduk Tmn Desa Sentosa & Kariah Surau As-salikin, Hulu Langat
Tarikh
25 - 27 Oktober 2013

dari segi penyertaan amat lah berpuas hati sbb ada beberapa orang international student yang join , bukan tu sahaja yang paling penting student yang melibatkan diri dalam program ni adalah dari pelbagai kaum dan budaya **macam macam ado** ada Melayu, ada Cina dan ada India, dari situ dah nampak keseronokan yang akan terjadi .. haha tau apa yang aku pikir??x tau kan , so x yah nak sengih2 sangat ... haha

Bangladesh, Mynmar, Vietnam, Turki, Indonesia haha
bila peserta sampai je , dia orang di bahagikan kepada beberapa keluarga yang sudi ambik dia orang sbg anak angkat **habis la korang , kena babap ngan mak baru** , Alhamdulillah ramai yang sudi ambik peserta ni sbg anak angkat , siap minta lebih dari sorang tu ... **dah macam goreng pisang panas** .. selepas peserta di serahkan kepada keluarga angkat masing2 jadi  secara x langsung di bawah tanggungjawab ibu bapa angkat masing.. so maksudnya time ni aku boleh membongkang tido .. penat wooooo!

limosin tu xde econ .. so paham2 je la tahap kepanasan

x beragak beg masing2

skrg boleh la ko hapi ,kang jap lagi menangis la korang
untuk malam pertama, peserta di ada peluang untuk bersantai dgn keluarga angkat masing , korang nak tau x , benda paling aku jeles sekali, famili-famili angkat ni siap bawak anak2 angkat ni g selam kaki dalam air panas, bukan tu je , ada yang siap bawak makan satay ... ooo emm gii !! itu membuatkan aku bertambah2 jeles ok ... dan secara x langsung aku offer untuk jadi anak angkat tapi xde orang nak.. sedihkan ... **begini lah nasib diriku yang malang oh Tuhan...**

kesian.. x de sapa nak ambik jadi anak angkat
waktu peserta tgh berjimba2 ngan keluarga angkat masing2 , urusetia urusetia ni kena la buat kerja masing2 untuk aktiviti ke esokan harinya .. time ni exco makanan yang paling tiptop , saling bantu membantu , bukan tu je , ada urusetia India dan Cina pun sama2 bantu dalam memasak  ** you see , kita muhibah sangat kan**

aku x tau kenapa dia senyum

aku pun kena bulii seh!

indian gurl ni buat kerabu mangga untuk kita orang

hanak hekan 
Ustaz tu bukan mengaji ye kat situ 

kalau dah jantan buat keje mcm ni la
lepas makan , ada sedikit taklimat dengan wakil dari keluarga angkat , taklimat ringkat mengenai kawasan kampung tersebut , tu je .. **x dgr pun x pe, tido lg penting** haha 

awal pagi kita orang berjemaah bersama dan ada sedikit tazkirah .. Alhamdulillah semua segar sangat bijik mata .. haha lepas tu semua kena bersiap sedia sbb 1st dia orang kena berkenalan dengan semua orang kampung melalu aktiviti bancian .. so student di pecahkan kepada beberapa kumpulan untuk cover banci 1 kampung ni **xtau la apa yang korang nak banci dik non** .. time banci ni ada group yang dapat buah mangga orang kampung bg , ada yang ajak minum sarapan sekali , betapa peramahnya orang kampung tu bukan tu je , ada yang x nak buka pintu langsung , mungkin dia orang anggap budak2 ni minta derma kot .. haha

bersemngat muka pakcik ni kena banci

sampai berjambang pakcik ni kena banci haha
ini bukan bangla

pengutip sampah berjaya

ni berlakon je , padahal x berapa nak buat jugak
pada sebelah petang ada game dengan orang kampung tapi malangnya yang join hanya budak2 , kaum ibu bapa mungkin sibuk dekat rumah **xtau la apa yang di bz kan sangatnya tu** ..

game raba raba

sanggup stop game sbb nak tgkp gambo dem!
time ni aku x tau kenapa aku xde dalam gambar


setle game waktu petang tu , para exco terus bersiap sedia untuk sesi BBQ malam nnt.. ni yang excited sekali ada sesi bakar membakar **aku ni kalau bab main api no 1** antara menu bbq ayam, kerang dan ikan semuanya home mady by student sendiri ... berbakat sungguh ko nok nak perap ayam ikan sekali gus **da boleh buat bini korang ni** wink wink .. haha pada sesi bbq tu jugak di jalankan aktiviti malam kebudayaan tapi korang paham2 la 'malam kebudayaan' ni sepatutnya di tukar kepada aktiviti yang lebih moden maksudnya aktiviti yang mengikut peredaran masa , 'malam kebudayaan' ni glamor masa aku tingkat 3 so harap lepas ni xtvt aku g xde malam kebudayaan tukar kepada aktiviti yang lebih santai .. masa budak2 tu buat show malam kebudayaan tu aku buat dek je sbb masa tu aku tgh makan, **bila makan ni kena fokus, so abaikan show, fokus pada makanan** haha

kesian aku tgk dh mcm bakar diri sendiri
sengih je dapat makan
banyak gila lauk budak2 ni ambik dem!
korang jgn tanya aku kena lelaki tu gelak besar
kami BUJANG .... hahaha
keesokan harinya semua student bersiap sedia untuk balik , nampak muka semua excited nak balik .. mungkin sebab semua kepenatan. kat bawah ni ada gambar lagi , selamat menjamu mata .. haha

siap ada board tu!! cayalah!

urusetia + abang long kawasan
enterpreme

jangan salah paham .. haha


time ni semua tunggu time candid.. haha
CANDID!!

nasib baik boleh edit , so cerah sikit kulit kita orang 

gigih pakcik2 ni pasang tugu
orang glamour

amoi ni pendek dari aku rupanya

menachi ni tokey muruku

payah jadi orang glamour ni haha

ni amoi tau bukan vietnam punya olang


No comments:

Post a Comment